tirsdag den 15. oktober 2013

Lækre Cookies fra CookieCrumble

Forleden bagte jeg disse lækre cookies, som jeg fandt hos krissers-cookiecrumble.blogspot.dk. De er rigtig gode - sprøde og bløde på samme tid, og så er de fyldt med chokolade og mandler, mums!
Kristine havde brugt både sukker og farin i sin opskrift, men det havde jeg ikke, så jeg brugte rørsukker i stedet. 

Cookies
24 stk

1 æg
100 g smør
180 g hvedemel
½ tsk bagepulver
1 knsp salt
150 g  rørsukker
2 tsk vanillesukker
100 g hakkede mandler
200 g mørk grofthakket chokolade

Pisk æg og smør sammen. Bland hvedemel, bagepulver, salt, farin, sukker og vanillesukker sammen i en skål og sigt det ned i skålen med smør og æg. Hak mandler og chokolade groft og vend det i småkagedej til sidst. 

Del dejen i to lige store dele og rul dem til pølser i 3 centimeters tykkelse. Pak dem ind og stil dem på køl i 1 time. Jeg fordelte dejen på bagepapir og rullede pølserne inden i bagepapiret. På den måde slap jeg for klistrede fingre.

Tag pølserne ud og skær 1½-2 centimeters tykke skiver, som placeres på en bageplade beklædt med bagepapir. Bag kagerne ved 200 grader C i cirka 10 minutter, eller indtil de er gyldne i kant og top. Lad småkagerne køle af på rist - og spis dem :-)

Æg og smør er pisket sammen

De tørre ingredienser sigtes i

Dejen samles

og rulles til pølser i bagepapir

Efter en halv time på køl skæres dejen i skiver

Nybagte og velduftende




Ingen kommentarer:

Send en kommentar