onsdag den 15. maj 2013

Rabarberkompot

I går kom min "grøntsagspusher" (Øko radissen) med de lækreste danske økologiske rabarber, som jeg straks lavede til en skøn kompot.

Kompotten spiste jeg lidt af til morgen sammen med skyr og müsli, og jeg drømmer allerede om rabarberkompot med vanilleis....... eller i en trifli med makroner og fløde..... eller på nybagte brød..... eller..... Uhm!!

Rabarberkompot

Et bundt rabarber (ca. 350 g)
100-150 g rørsukker (alt efter rabarbernes sødme)
1 stang vanille
Saften fra 1/2 citron

Rabarberne renses, skæres i små skiver og blandes med de øvrige ingredienser. Kommes i et ovnfast fad og bages i ovnen ved 150 grader C i cirka 30 minutter - til rabarberne er møre.
Jeg blendede kompotten og kom den på et rent, skoldet syltetøjsglas.



Rabarber, vanille, sukker og citron klar til at blive bagt


Lækker rabarberkompot



Nemt og lækkert

Ingen kommentarer:

Send en kommentar