mandag den 5. marts 2012

Cupcakes med chokolade, hindbær og italiensk marengs

Jeg har næsten ikke kunne sove i nat! For siden Linebinevaskemaskine postede denne opskrift har jeg haft lyst til at bage :)
Kagen, som jeg blev nødt til at bage, er et chokoladecupcakes, som fyldes med den skønneste hindbærcurd og pyntes med italiensk marenges.

Heldigvis nåede jeg det inden min aftenvagt, så mine kolleger kan få lov til at være smagsdommere senere i dag.

Spis mig!!

Lækkerbisken! Pyntet med frysetørret hindbær




 Jeg fulgte Lines opskrift - bortset fra, at jeg gav hindbærrene et opkog og afkølede dem igen, inden de blev blandet til "hindbærcurd". Jeg bagte kagerne i de fantastiske papirsforme fra Annettes favoritter, og fik 28 cupcakes ud af portionen.

Kan du lide kage, chokolade og hindbær? Så er dette kagen for dig.


NOTE: kagerne høstede rigtig RIGTIG meget ros på mit arbejde (testet på både mænd og kvinder, store og små ;)). Så de skal helt sikkert bages igen!

6 kommentarer:

  1. Hej marianne, wow mums, har haft det lige som dig, har ikke helt kunnet slå de her kager ud af hovedet siden jeg så dem.. Hvor har du købt kondenseret mælk?
    /Margit

    SvarSlet
  2. I Bilka - det står sammen med sukkeret. Skynd dig afsted! De er SÅ lækre :)

    Marianne

    SvarSlet
  3. Så lykkedes det, efter at den kondenserede mælk havde været udsolgt! Mums I love it!

    SvarSlet
  4. Thumbs up! Og har set dem på FB - så fine :)

    SvarSlet
  5. Det ser godt nok lækkert ud:). Den må jeg også ha prøvet:)

    SvarSlet
  6. Hej Annette.

    Det kan du roligt gøre - de er meget lækre :)

    God weekend

    Marianne

    SvarSlet