torsdag den 9. februar 2012

Yndlings cookies

Det er ALT for længe siden jeg har fået bagt, så jeg blev nødt til at lave en lille portion cookies, mens aftensmaden simrede på komfuret.
Denne opskrift er min yndlings cookies opskrift. De er lækre - både sprøde og bløde, og så er de nemme at lave.... og selvfølgelig yderst velsmagende :)

Chocolate Chip Cookies (ca. 16 store cookies)
140 g hvedemel
1/2 tsk. natron
125 g blødt smør
90 g sukker
70 g brun farin
1/2 tsk. vanillesukker
1 æg
100 g groft hakket god mørk chokolade
75 g groft hakkede nødder (gerne blandende)

Bland mel med natron i en skål. Rør smør med sukker, brun farin og vanillesukker i en anden skål. Tilsæt ægget og dernæst melblandingen. Rør chokolade og nødder i dejen til sidst.
Sæt med to skeer toppe af dej på en bageplade - hold god afstand mellem kagerne!
Bag dem ved 175 grader C i ca. 12 minutter.
Afkøles på en rist, og spises :)





 I mine cookies har jeg brugt mandler, hasselnødder og paranødder..... mums!

2 kommentarer: